Vi avtaler et tidspunkt for å gratis vurdere bedriften din, mulighetene og komme med tips & råd om din vei videre.
Åpent telefontid alle dager, 365 dager i året.

Vi er et smart Google Ads-byrå.
Når du annonserer i Google Ads, er det mange fallgruver å gå i. I verste fall kan du ende opp med å gå i minus på annonseringen fordi det er gjort mange feil. Annonsen er grå, kort og kjedelig og ingen får lyst å klikke på den, kampanjen og strukturen er satt opp feil, du byr for lite eller for mye penger og hjemmesiden som annonsen leder til fungerer best til å sende folk ut igjen. Uten å bli kunde.
Men den gode nyheten er at Google Ads også kan være en gullgruve for bedriften din. Alt er avhengig av hvor god du er på psykologi, idemyldring, planlegging, bygging, skriving, testing og oppfølging.

Google Ads sørger for at du er på riktig sted til riktig tid. Altså øverst i Googlesøk når kundene står klare til å bestille.
Du kan få de beste Google Ads-annonsene. Men da er du helt avhengige av følgende:
- Psykologi. At du skriver annonsene på en gjennomtenkt måte og med riktig ordlyd slik at flest antall kunder får lyst å klikke på annonsen din. Husk at annonsering i Google Ads er en auksjon, der de beste annonsene vinner og får visninger. Og husk at Google tjener penger hver gang noen klikker på en annonse. Og naturlig nok foretrekker Google å vise de annonsene som får flest klikk. Så jobb hardt med å lage annonsene så tiltrekkende som mulig.
- Hvilke negative erfaringer har kunder fra før? Og hva er det kundene ofte lurer på? Bruk dette på en smart måte i annonseblandingen din.
- Løs problemet til kunden. Grunnen til at kunden ser annonsen din er fordi kunden har en utfordring/problem. Dette kan du løse. Vær krystallklar og fortell kunden det!
- Be alltid kundene om å utføre en handlig. Du ønsker selvfølgelig at kunden enten skal kjøpe, ringe deg, bestille gratis befaring, få et pristilbud eller laste ned noe verdifullt. I annonseteksten må du be kunden om å gjøre dette.
- Husk å bruke de søkeordene du betaler for i både tittel, annonseteksten, permalinken og på salgssiden din. Når du lager en annonse for en "gul elefant" og kundene googler "gul elefant" så bør du prate om den gule elefanten "overalt".
- Strukturen, innstillinger og budene på kontoen/kampanjene/annonsegruppene og annonsene må bygges opp riktig. Hvis du gjør det feil, vil du raskt ende opp med å betale dyre penger, der du egentlig kunne fått kjøpt annonsen for ⅓ av prisen.
- Bruk alltid "extensions" eller "tillegg". Det er ekstra informasjon som vises sammen med annonsene dine. Dette gjør at arealet som annonsene bruker blir større og annonsene dine får større innflytelse. Da får du enda flere klikk på annonsene dine.
- Bruk spesialbygde salgssider. Aldri, aldri send annonsene til den "vanlige" hjemmesiden din sånn uten videre. Den er i 97 % av tilfellene ikke lagd for å selge. Da vil du kaste penger ut vinduet. Du må lage én gjennomtenkt salgsside for hver eneste produkt/tjeneste som du skal selge. Dette er avgjørende for om du får 1 eller 7 betalende kunder etter at du har betalt 10.000,- for annonseringen. Det finnes et enkelt spørsmål som du kan stille deg: I en gitt situasjon, satt litt på spissen og hvis du har valget, vil du betale 550,- eller 3.850,- pr betalende kunde? Slik kan forskjellen på en dårlig hjemmeside og en skikkelig god salgsside være.
- Negative søkeord. Husk å fortelle Google hva produktene og tjenestene dine IKKE er. Dette gjør du med å liste opp negative søkeord. Da vil ikke annonsene dine dukke opp når noen googler etter disse ordene. "Gratis" er et naturlig, negativt søkeord som mange bruker. Vi som blant annet designer nettsider og lager annonser om dette, ønsker selvfølgelig ikke å betale når noen googler etter "gratis hjemmeside".
- Remarketing. Husk at ca 97% av kundene drar igjen uten å kjøpe/tar kontakt med deg. Når du har betalt en stor sum penger for at 1000 potensielle kunder har klikket seg inn på din salgsside, er det helt normalt at nesten alle sammen drar igjen uten å kjøpe, bestille eller be om pristilbud. Husk at kundene kan bruke flere uker og måneder på å bestemme seg før de tar en avgjørelse. Derfor fikk ikke du bestillingen akkurat nå. Dette kan løses ved at du kan "stemple" (i faget kalles dette en pixel) hver eneste besøkende før de drar igjen slik at neste gang kunden besøker nettaviser, Facebook, Snapchat, Youtube eller Instagram, så kan du vise dine annonser slik at kunden ikke glemmer deg. Når de en dag er klare for å bestille, vil de huske bedriften din enda bedre - og sjansen er mye større for at du får bestillingen så snart de er klare for å bestille.
- Testing. Og helt til slutt: Du er nødt å følge med tallene, du er nødt til å teste og prøve. Du er nødt til å fjerne de dårligste annonsene og bygge videre på de beste. Og selvfølgelig sjekke at salgssiden fungerer som den skal, teste og prøve her også.
Sånn. Vi kunne ha fortsatt på denne lista, men nå har du fått en start og en smakebit på hva du først må fokusere på hvis du skal lykkes med å tjene penger på Google Ads.
Lykke til! 😊
La oss gjøre jobben i Google Ads - og dere få kundene.
Vi idemyldrer, planlegger, bygger, skriver, tester og følger opp.