Guide: Hvordan lage en hjemmeside til bedriften din i 2020?

Den ultimate guiden til hvordan du skal kunne lage hjemmesiden din selv - i 2020.

Hei.

Jeg heter Øyvind og er en skikkelig nettsidenerd. Jeg har brukt dag og natt i 6 år på å lære meg alt som skal til for å få hjemmesiden til bedriften din til å gjøre det som er det aller viktigste:

 

Å sørge for at du i årevis fremover kommer til å få en jevn strøm av nye kunder - bare fra hjemmesiden.

 

Fordi:

Hvis du tenker at «det bare er å legge inn noen bilder og tekst, så er det ok» - da har du allerede tapt.

 

 

Jeg kan love deg at hvis du følger min oppskrift på hvordan du lager en hjemmeside for bedriften din, så vil du ikk

 

 

 

Hvis du tror at det bare er å legge inn noen bilder og skrive alt du kan om bedriften din, så er det greit

1. Før du starter

Ikke bygg en nettside fordi du "trenger" en. Bygg den fordi du skal oppnå noe.

Å bygge en nettside handler ikke om hvilket system du bruker

Du har mange alternativer når du skal bygge en nettside. Wordpress, Squarespace, Weebly, Wix og Ucraft. Og hundre andre systemer.

 

For deg som skal lage en nettside til bedriften din er det viktigere at du selv kan bruke den, enn at du MÅ bruke et system som ekspertene forteller deg.

 

Når du bygger en nettside finnes det mange VELDIG viktige prinsipper som er MYE viktigere å tenke på, enn hvilket system du bruker.

 

Selv så har jeg sett elendige nettsider som er bygd med en god nettsidebygger

 

Og jeg har sett gode nettsider som er bygget med en dårlig nettsidebygger

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

2. Domene

Internettadressen din.

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

3. Tekst

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

4. SEO.
Bli funnet i Googlesøk.

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

5. 

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

5. 

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

5. 

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.

5. 

Tekst. Bedriften din er drevet av mennesker, ikke maskiner.

Og det er mennesker som leser det du har skrevet. Prat i klartekst. Vær lett å forstå! Ikke vær den som skriver for å imponere og som bare ender opp med svada og floskler.

 

**Fordi:** Mange er redde for at de ikke vil virke smarte hvis de skriver slik at folk faktisk forstår.

 

I verste fall prater du over huet på den som kunne blitt din kunde - og personen går ut igjen fordi det var vanskelig å skjønne om din bedrift kunne løse problemet til kunden.